• Školský logopéd

          • Mgr. Dana Vargová

            V dnešnej dobe čoraz častejšie prichádzajú deti do prvého ročníka s nesprávnou výslovnosťou. Cieľom logopedickej intervencie školského logopéda je odstránenie alebo aspoň zmiernenie narušenej komunikačnej schopnosti. Školský logopéd pracuje s deťmi individuálne, formou hry. Náplňou práce školského logopéda je:

            1. Práca so žiakmi s narušenou komunikačnou schopnosťou /NKS/

            •  Vykonanie depistáže
            •  Základné diagnostické vyšetrenie dyslálie
            •  Zostavenie terapeutického plánu v rámci Individuálnej logopedickej intervencie (ILI) pre začlenených/integrovaných žiakov s diagnózou NKS
            •  Individuálna práca s deťmi s NKS, zadávanie domácich úloh
            •  Rozvíjanie sluchového vnímania a fonematickej diferenciácie (schopnosť rozlišovať hlásky)
            •  Rozvíjanie motoriky artikulačných orgánov a jemnej motoriky
            •  Korekcia dyslálie - vyvodenie, fixácia, automatizácia hlások
            •  Rozvíjanie aktívnej a pasívnej slovnej zásoby
            •  Predchádzanie vzniku chýb a porúch reči vytváraním podmienok správnej výchovy reči
            •  Prekonávanie a odstraňovanie prekážok správneho vývinu reči
            •  Predchádzanie zhoršovaniu chýb a porúch reči, ktoré už vznikli
            •  Rozvíjanie pamäťových schopností

            2. Spolupráca s rodičmi žiakov s NKS

            •  Zabezpečenie a vykonávanie logopedickej osvety zameranej na rodičov i širšiu verejnosť
            •  Oboznámenie rodičov s postupom domáceho precvičovania
            •  Konzultácie k správnym postupom domácich tréningov

            3. Spolupráca s vedením školy, špeciálnym pedagógom a triednymi učiteľmi

            •  Objavovať nedostatky reči detí a ich príčiny
            •  V spolupráci s triednymi učiteľmi prehodnocovanie potreby logopedickej starostlivosti a odporúčanie žiaka do logopedickej poradne.

             

            Konzultačné hodiny: utorok 14.00 – 16.30